
Din cele mai vechi timpuri, vinul este una dintre cele mai consumate și apreciate băuturi din lume, atât pentru gustul plăcut, dar mai ales pentru efectele sale benefice asupra organismului.
De-a lungul timpului, studiile au arătat că vinul prelungește viața și este un medicament excelent care tratează numeroase afecțiuni.
Dacă alegem să consumăm un pahar de vin pe zi putem scurta durata unei viroze, deoarece strugurii din care a fost produs conțin substanțe cu efect antibacterian.
Așadar, vinul are efecte bactericide, fiind unul din cele mai vechi antibiotice naturale. De asemenea, vinul conține resveratrol, care are proprietăți antiinflamatorii si antioxidant. Tocmai de aceea, Iulius Cezar le cerea soldaților romani să bea zilnic vin, pentru a previni infectiile intestinale. Consumat cu moderație, ajută la reducerea inflamațiilor și a riscului de boli cronice ale plămânilor.
De asemenea, în antichitate, atunci când nu existau vaccinuri si nici medicamente, iar oamenii mureau pe capete din cauza epidemiilor de holeră și alte malarii grave, se știa că persoanele care consumau vin nu se îmbolnăveau.
Noile cercetari arată că vinul roșu, în special Cabernet Sauvignon, Chianti și Merlot, conține melatonina. Melatonina ajuta la reglarea ceasului biologc, asadar, consumul unui pahar de vin rosu înainte de culcare poate fi benefic pentru somn. Melatonina este de asemenea, un antioxidant, ceea ce înseamnă că are proprietăți anti-îmbătrânire și anticangerigene
Mai mult decât atât, cercetătorii europeni au descoperit că persoanele care consumă mai mult de două pahare de vin roșu pe zi, manifestă cu 44% mai puține răceli decât cei care se abțin de la consumul de vin roșu.
Așadar, vinul reduce riscul mortalității. Cercetătorii europeni declara ca un aport zilnic moderat, de vin rosu (22-32 g de alcool) are un efect protector împotriva tuturor cauzelor de deces.
Vinul roșu conține următoarele vitamine și minerale, ce e drept în cantități mici: potasiu, fluor, fosfor, colina (vitamina face parte din familia vitaminei B și ajută la menținerea sănătății generale).
Cercetătorii au descoperit că fiecare pahar de vin rosu consumat zilnic, reduce riscul cancerului de plămâni cu 13%. Totodată, consumul a patru sau mai multe pahare de vin roșu pe săptămâna ajută la diminuarea riscului de cancer de prostată cu 50%.
Așadar, consumul moderat de vin îmbunătățește sistemul imunitar.








CNC: revoluția controlului numeric în prelucrare modernă
Daca sunteti pasionat de gradinarit, este o idee buna sa infiintati o firma de amenajari ale...
De ce tot mai mulți utilizatori preferă platformele simple
Managementul Riscului de Îngheț: Cum salvăm culturile de primăvară în fața oscilațiilor termice
Președintele Poloniei a vizitat sanctuarul urșilor de la Zărnești și a adoptat un urs
Cum arată o platformă utilă în viața de zi cu zi
Un obicei simplu care îți poate schimba modul în care privești fiecare zi
Ghidul călătorului informat: Cum să faci corect o rezervare online pentru vacanță în 2026?
RCA în 2026: Tarifele de referință au crescut cu peste 12%. Cine plătește mai mult și unde a...
De ce contează contextul unei zile
De la informație haotică la claritate zilnică
5 Greșeli fatale care îți pot distruge grădina la primul îngheț de primăvară
Tehnologie CNC: investiție strategică pentru competitivitate
Îngrijire profesională animale de companie în Târgu Mureș: soluții locale pentru stăpâni res...
Rată mai mică sau perioadă mai scurtă? Cum alegi inteligent un credit ipotecar cu ajutorul u...
AUR acuză: suntem ignorați la Cotroceni, deși reprezentăm jumătate din țară