Social

Ce păţesc femeile care beau mai mult de o …

Ce păţesc femeile care beau mai mult de o ...
Ce păţesc femeile care beau mai mult de o …

A fost scos la iveala un beneficiu major al consumului de cafea în cazul reprezentantelor sexului feminin, iar cantitatea este factorul declanşator în acest caz.
Potrivit unui nou studiu publicat în The Journal of Nutrition, cei care consumă mai mult de o ceaşcă de cafea pe zi au un nou motiv de bucurie.

Rezultatele cercetării arată că indivizii care beau între două şi patru ceşti de cafea pe zi prezintă un procent mai mic de grăsime corporală şi mai puţină grăsime în zona abdominală.

Cercetătorii au colectat date cu privire la consumul de cafea şi procentul de grăsime corporală din cadrul National Health and Nutrition Examination Survey, un program început în anii ’60, care în prezent include anual peste 5.000 de subiecţi din America.

Cercetarea a scos la iveală că femeile cu vârste între 20 şi 44 de ani care beau două sau trei ceşti de cafea pe zi au cu 3.4% mai puţină grăsime corporală decât cele care beau mai puţină cafea sau deloc. Mai mult, în rândul femeilor cu vârste cuprinse între 45 şi 69 de ani, care beau patru ceşti de cafea pe zi sau chiar mai mult, prezintă un nivel de grăsime corporală cu 4.1% mai mic. Rezultatele cercetării s-au menţinut şi în cazul consumului de cafea decofeinizată.

Cercetătorii au notat că unele componente bioactive din cafea, dincolo de cofeină, ar putea sta la baza acestei reacţii. Polifenolii, de exemplu, au fost asociaţi şi în trecut cu accelerarea metabolismului şi cu prevenirea acumulării kilogramelor în plus. Este important, totuşi, de subliniat faptul că această cercetare arată mai degrabă o legătură între cele două şi nu neapărat o relaţie de cauzalitate.

Studiul a arătată că, din păcate, nu se aplică aceleaşi rezultate şi în cazul bărbaţilor, cel mai probabil pentru că aceşti compuşi bioactivi stimulează diferit producţia de hormoni în cazul celor două sexe, iar asta joacă un rol important în metabolizarea grăsimii şi utilizarea grăsimii pentru a obţine energie.

sursa

Citeste si...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *