Stiri Nationale si Internationale.

Vezi de ce îţi amorţeşte mâna noaptea şi cum poţi preveni acest lucru


Dacă îți amorțește mâna noaptea, atunci poate fi vorba despre un simptom precoce de afecțiune a tunelului carpian, care atacă 4-10 milioane de oameni numai în America. Dacă aceste simptome sunt ignorate, vor surveni deteriorări pe termen lung ale abilităților motrice.
Iată care sunt cele mai eficiente metode de a trata amorțeala și ține cont de faptul că ar trebui să le încerci de cum dai semne de sindrom al tunelului carpian.

Sindromul tunelului carpian nu are nicio legătură cu vârsta și se manifestă prin amorțeala survenită în timpul nopții. Este vorba despre comprimarea nervului median și primele simptome care apar sunt amorțeala și senzația de gâdilare în degete și încheieturi. Pe măsură ce starea se înrăutățește, simptomele apar și ziua, nu numai noaptea. Această afecțiune este mai des întâlnită la femeile de vârstă mijlocie, dar este important de luat măsuri pentru ca primele simptome, care pot apărea la orice vârstă, atât la femei cât și la bărbați, să nu se dezvolte.

1. Fă pauze mici și dese

Locurile de muncă ce solicită mișcări repetate din mâini și încheieturi au un impact negativ asupra tunelului carpian, deoarece mâinile tale au nevoie de pauză între sarcini. Setează-ți o alarmă la fiecare 2-3 ore, care să-ți amintească că este timpul pentru câteva exerciții fizice ușoare și poți face chiar câteva genoflexiuni, ca să ai grijă și de restul corpului.

2. Ține încheieturile drepte când lucrezi la calculator

Studiile au confirmat că există o legătură strânsă între poziția încheieturii și sindromul tunelului carpian. Ajustează-ți scaunul astfel încât brațele să îți fie ridicate cu totul de tastatură și încearcă să ții încheieturile într-o poziție neutră, fără a le îndoi.

3. Ia în considerare purtarea unei atele sau bandaj special pentru încheietură

Aceste accesorii te vor obliga să adopți poziția corectă. Este important să porți una mai ales dacă scrii mult la calculator sau mașina de scris și când vrei să dormi liniștită, deoarece este destul de greu să îți controlezi încheieturile când dormi și imobilizarea lor face diferența.

4. Fă exerciții pentru încheieturi

Întinde-ți mușchii din jurul încheieturilor pentru a fi sigură că tendoanele, care trec prin tunelul carpian, sunt într-o stare bună. Încearcă să incluzi streching, îndoiri și flexări în programul tău.

5. Stai corect pe scaun

Adoptarea poziției corecte de lucru este necesară nu doar pentru sănătatea spatelui ci și a umerilor, care altfel au tendința să se compreseze, ceea ce afectează mâinile și încheieturile. Stai cu spatele drept și picioarele lipite de podea, iar genunchii la 90 de grade și privirea înainte.

6. Pune gheață pe încheieturi

Se știe că gheața elimină durerile, deci pune măcar câteva cuburi pe încheieturi sau adâncește-ți mâinile timp de 5-10 minute într-o baie rece ca gheața. Această metodă nu va preveni sindromul tunelului carpian, dar va înlătura durerea cauzată de acesta.

Feminis.ro

Distribuie


Lasă un răspuns